Ilustrovani karakteri i maskote u web dizajnu

Autor: 23.04.2018

Nacrtana maskota je prijatna za vidjeti i privlači pažnju na web prezentaciji. Maskota je likovna ilustracija koja prenosi poruku čime se bavi vaša kompanija. Ona je više primjetna od logotipa i veoma je značajan marketinški element.

Simpatični likovi se, u velikom broju, koriste za reklamiranje proizvoda ili usluga neke kompanije.

Sve maskote, karikature ili ilustracije se izrađuju u vektorskom formatu, da bi se mogle kasnije mijenjati, uvećavati i smanjivati, a da pri tome ne izgube kvaltet. Mogu, ali i ne moraju, da sadrže logotip kompanije.

Maskota može da bude bilo koja osoba, životinja ili objekat. Izmišljeni likovi su često maskote koje se koriste u sportu, u svrhu reklamiranja timova, i njihova imena su vezane uz nadimke tima. Prisutne su za vrijeme velikih sprortskih događaja, promocija i slično. Sportske maskote se koriste za prezentaciju klubova, momčadi i sporta uopće. Danas skoro svaki sportski tim, škola ili fakultet ima svoju maskotu.

Maskote mogu biti  i u obliku logotipa, za prezentaciju kompanija ili organizacija.

Ona je jedan od elemenata vizuelnog identiteta, strateški i planski osmišljena. Neki smatraju da su maskote ostavština nekog prošlog vremena, ali maskote su se pokazale korisnim elementom brenda, pa su ostale sastavni dio brenda i danas. One prate razvoj komunikacijskih platformi i donose poruku do ciljane grupe. Veliki broj maskota je ostavio trag i zapamtio se, a veliki broj će se tek zapamtiti.
    
Maskota je ambasador brenda jedne kompanije. Samo pozitivan lik može poslati pozitivnu poruku.
Dobro kreiran lik maskote privlači pažnju i djece i odraslih, i ruši sve kulturne i jezične prepreke.

Maskota je lijep, simpatičan lik koji na nenametljiv način promoviše kompaniju, i daje joj prepoznatljiv karakter. Kvalitetna maskota mora biti prepoznatljiva, dosljedna u predstavljanju brenda, prilagodljiva različitim zadacima, simpatična i prijatna za oko klijenta. Samo  dobro osmišljena maskota donosi zaradu.

Mnogi od nas su odrasli sa likovima kao što je Haribo žuti medvjedić ili M&M šarene loptice,  medvjedić Lino, Vučko, i mnogi drugi. One su obilježile jedan period u životu pojedinca i ostale zapamćene.




Michelinov Bibendum, bijeli čovjek, maskota pneumatika, je nastala 1898. godine, prema ideji braće Michelin. Lik je nacrtao ilustrator O'Galop ili  Marius Rousillon. Postao je odmah veoma popularan, a ime za maskotu je preuzeto iz zdravice „nunc est bibendum", u prevodu „vrijeme je da popijemo", koju u svojim djelima spominje rimski pjesnik Horacije.

Organizatoir OI u Tokiju 2020. godine, već su objavili kako izgledaju maskote za igre. Maskote su osmislila djeca iz japanskih osnovnih škola. Promovirati će interes mladih za OI. Podsjećaju na likove iz manga stripova, a karakterišu ih velike oči. Plava maskota je za OI, a ružicasta je za Paraolimpijske igre. Dobitnu maskotu je osmislio japanski umjetnik Ryo Taniguchi.

Djeda Mraz je izmišljen lik koji djeci donosi poklone za vrijeme zimskih blagdana. Kreirao ga je američki karikaturista Thomas Nast, a Coca-Cola ga je uzela za svoju maskotu i svoj zaštitni znak.


 
Poznati glumac Brad Pitt, prije nego što je dobio prvu filmsku ulogu, radio je kao kostimirana maskota u restoranu „El Pollo Loco". Nosio je kostim žutog pileta.

Mnogi misle da je riječ maskota potekla iz USA, ali ona je porijeklom iz Francuske, iz 19. stoljeća. Riječ „mascott"  dolazi iz francuske riječi „mascotto" i znači vještica, vila, čarobnjak. Vremenom je došlo do  slenga riječi mascotte, koja znači talisman, čarobni šarm. Često se ova riječ koristila u kockanju za sreću. Riječ se prvi put upotrijebila u operi „La Mascotte" iz 1880. godine, koju je napisao Edmond Audran. Opera je govorila o italijanskom seljaku kome usjevi nisu uspijevali i kome je pomogla misteriozna djevojka Bettine i donijela sreću.

Maskote su zadužene za održavanje raspoloženja i da zabavljanje posjetitelja na utakmicama i drugim prigodama.
Maskote nikada neće zastariti iz razloga što sa sobom nose dobro raspoloženje i zabavu, a ljudima toga sve više nedosataje.

Ilustrovani karakteri i maskote u web dizajnu