Svijet boja

Autor: 16.03.2018

Boje i dizajn na web prezentaciji imaju veliki uticaj na posjetitelje. Od njih zavisi da li će ih privući ili odbiti. Da bi bili sigurni da je vaša web prezentacija dovoljno dobra da privuče što veći broj posjetitelja, potrebno je da istražite boje i upoznate se sa njihovim uticajem na ljudsku psihu.

Istraživanja su potvrdila da boje igraju veliku ulogu u životu ljudi.

Svaka igra sa bojama je nepredvidiva i neizvjesna. Od teme web prezentacije i ciljne grupe kojoj je namjenjena zavisiće i boje na web prezentaciji. Prezentacije vezane za biznis, banke, dakle, „ozbiljnije" poslove, koriste plavu boju. Zelena boja  najviše prija ljudskom oku i koristi se za reklamu  zdrave hrane, dok je ljubičasta rezervisana za prezentaciju kozmetike.

Istraživanja su pokazala da muškarci vole plavu, crnu i zelenu boju, a ne vole smeđu, narandžastu i ljubičastu. Žene preferiraju zelenu, ljubičastu i plavu, a nisu sklone narandžastoj, smeđoj i sivoj.

Boje treba znati koristiti na pravi način. Potrebno ih je prilagoditi cilju koji se želi postići. Ako se npr. prezentuju vesele stvari i boje trebaju da budu žive, sjajne, vedre i svijetle.

Treba biti umjeren u korištenju boja, nije ih dobro koristiti ni previše , ni premalo.

Boje korištene na web prezentacijama uočavaju se odmah. Korištenje previše boja je isto kao da se odjednom želi prenijeti puno osjećaja i poruka. Rezultat su zbunjeni posjetitelji i mala posjećenost web prezentacije. Dakle, broj boja na web prezentaciji treba ograničiti na najviše tri osnovne boje i najbolje je koristiti jednostavne kombinacije boja.
Rezultati istraživanja govore da približno 8% muškaraca, i 0,5% žena, znači jedan od dvanaest i jedna od 200, imaju neku vrstu sljepila za boje. Sljepilo za crvenu i zelenu boju je najčešće.

Kako da se odlučite koje boje ćete koristiti za web prezentaciju?

Najbolje je da pogledate oko sebe, pogledajte prirodu, najljepše boje dolaze upravo iz prirode.
Da li je neka boja lijepa ili manje lijepa stvar je subjektivnog viđenja. Iako svako od nas ima svoje omiljene i manje omiljene boje, da bi se ugodilo većini potrebno je i saznati ponešto o bojama, kako bi njihova primjena bila efikasna.

Svaka boja je povezana sa nekim osjećajem i simbolikom. Recimo, ljubičasta boja simbolizira moć, bogatstvo, ekstravaganciju, mudrost, dostojanstvo, kreativnost. Ona spaja stabilnost plave sa energijom crvene.

Za plavu kažu da je boja neba i mora. Plava simbolizira povjerenje, odanost, mudrost, samopouzdanje, inteligenciju, vjeru, istinu, sigurnost. Korisna je i za um i za tijelo. Usporava ljudski metabolizam i smiruje. Odlično se slaže sa ostalim pastelnim bojama. Plavu boju koriste, obično, velike kompanije kao npr. Microsoftm ili IBM. Web prezentacije koje reklamiraju tehnologiju, medicinske proizvode, čistoću, vazduh, vodu ili motorna vozila, također bi trebale koristiti plavu boju.

Sa druge strane, treba je izbjegavati kada se reklamira hrana i kuhanje, jer zaustavlja apetit. Pretjerana upotreba plave boje u dizajnu također izaziva osjećaj hladnoće.

Zelena je boja prirode. Simbolizira harmoniju, svježinu, zdravlje, plodnost, sigurnost, stabilnost, prosperitet, opušta i smiruje. Najviše odmara ljudsko oko i može uticati na korekciju vida. Koristi se za reklamu proizvoda organskog porijekla. Predstavlja najstabilniju boju i uliva povjerenje. Zelena je dakle najpopularnija boja, zahvalna je, ali je treba pažljivo koristiti, jer je jaka i ostavlja snažan utisak.
.

Često se koristi u kombinaciji sa tamno plavim tonovima. Isto tako, ukazuje na sigurnost i koristi se kod reklamiranja lljekova i ostalih medicinskih proizvoda.Tamno zelena se povezuje sa finansijskim svijetom, bankarstvom i novčanim uspjehom.

Žuta je boja Sunca, sreće, radosti i energije. Potiče veselje, mentalnu aktivnost i energiju i privlači pažnju. Odražava sreću, prijateljstvo, upozorenje. Koristi se da bi se nešto „podmladilo" ili da bi se istaklo upozorenje.

Bijela boja u sebi krije dobrotu, nevinost, čistoću, sigurnost, svjetlo, savršenstvo. U dizajnu je bijela boja povezana sa profesionalizmom i poslovnošću. Ona naglašava druge boje i odražava jednostavnost.

Crna, iako nije boja, simbolizira moć, luksuz, eleganciju i uvijek se koristi za prikaz skupih i uspješnih brendova. Crna boja nikada nije vezana za vrijeme, uvijek je u trendu. Ona simbolizira i smrt, zlo, tajne, uspjeh i autoritet. Koristi se i kod npr. web prezentacije pogrebnih društava. Crna je u dobrom kontrasatu sa svijetlim bojama.

Crvena predstavlja vatru, krv, energiju, rat, opasnost, snagu, moć, odlučnost, strast, želju, ljubav, hrabrost, agresiju. Podiže svijest o informaciji koja se emituje, i daje joj važnost. Ova boja nije baš najbolji izbor za mlađe ciljne grupe, za njih treba koristiti nježnije i svjetlije nijanse. Crvena je boja za prezentiranje sala za vjenčanje, rođendanskih i drugih proslava.

Narandžasta spaja energiju crvene i sreću žute boje. Simbolizira radost, toplotu, sreću, entuzijazam, odlučnost, privlačnost, kreativnost i razigranost. Ako želite omekšati poruku koju šaljete javnosti ili želite dodati malo uzbuđenja, onda je narandžasta boja pravi izbor.

Smeđa boja simbolizira komfor, stabilnost, jednostavnost. Slaže se sa zelenom, plavom,  crvenom i narandžastom bojom. Najboje je koristiti ovu boju ako se prezentuju kuće.
Siva asocira na sjenke, a veže se za praktičnost, tugu, pouzdanost, sigurnost, postojanost, zrelost, kompromis. Ako se koristi u kombinaciji sa hladnijim tonovima plave ili purpurne boje, uspjeh je zagarantovan. Dobro se slaže sa narandžastom.

Srebrna boja u praksi označava visoku tehnologiju. Znači glamuroznost, izuzetnost, industriju, savremenost, komunikaciju i snove. Da bi postigla svoj efekat koristi se u kombinaciji sa drugim bojama. Dobro izgleda u kombinaciji sa zlatnom i bijelom.

Zlatna simbolizira prestiž, mudrost, bogatstvo, pobjedu, novac, moć, nauku, visoki kvalitet. Kao i siva, zlatna boja se ne može dobiti direktno iz palete boja, jer sadrži odsjaj.

Boje su bez sumnje najmoćniji dizajnerski alat. Preko 80% vizuelnih informacija je povezano sa bojom, i one imaju veliku ulogu u marketingu i poboljšanju prodaje proizvoda. Boja ima i svoju prirodnu količinu svjetlosti u sebi, a ono što bojama daje važnost je njihova snaga da djeluju na ljudske osjećaje.
Pravo primjer toga je „United Colors of Benetton" koji svoje proizvode bazira na bojama. Sugeriše kupcima da svako može pronaći nešto za sebe u bogatom asortimanu raznobojnih proizvoda.

U 2018. godini će se koristiti provokativne, nekonvencionalne, misteriozne, intrigante i romantične „ultraljubičaste" boje. Ljubičasta se, kao hladna boja, smatra bojom noći i koristi se kod prikaza zvjezdanog neba, kosmosa i nebeskih tijela. Nosi sa sobom dozu mistike i originalnosti.

2018. je super godina za super višak boja i ima tendenciju da
postane vodeća godina po upotrebi boja.


Dizajneri će biti ti koji će odrediti granicu do koje će se ići.

Svijet boja