Ime brenda je vaš as u poslovanju

Autor: 19.04.2018

Ne postoji upustvo za izgradnju brenda. Reputacija i pozicija brenda se razvija postepeno. Brend nije isto što i ime brenda. Brend se stiče popularnošću, kada postane tražen, kada se priča o njemu i kada se prepoznaje i voli. Ime brenda je prvo što ljudi čuju kada počnete razgovor o vašoj kompaniji. Dobro ime je poput dobrog logotipa, može izazvati u klijentu simpatiju ili ravnodušnost.

Dakle, ime je samo jedan element marketinške strategije i kao takav igra veliku ulogu u poslovanju neke kompanije. Odabrali ste ime brenda, sljedeće što trebate uraditi je krenuti sa njegovom promocijom. Većina je mišljenja da je jednostavno smisliti ime brenda, ali nije ni najmanje. Preporučuje se, za tu svrhu, zatražiti pomoć stručnjaka, dakle neke marketinške agencije.

Uzeti bilo koje ime za brend nije preporučljivo, koliko ime brenda može donijeti pozitivne reakcije, može donijeti i one negativne. Pri odabiru imena za brend, treba voditi računa da će ime trebati registrovati, pa je  potrebno  da bude u skladu sa propisima i zakonom.

Ime svakog brenda treba da sadrži poruku kojoj je cilj unapređenje poslovanja. U praksi se pokazalo da brendovi čija imena su realna, a ne vještačka, izmišljena ili nastala iz konstruiranih riječi i inicijala,  bila pozitivnija i imala više uspjeha u promociji.

Ni jedan budući klijent neće prihvatiti ono što ne razumije. Kreativne i jednostavne složenice su najbolji izbor. Složenica doprinosi da ime bude originalno, da se može registrovati, samo je bitno da ne bude suviše komplikovana.
Treba voditi računa da ime brenda ne bi trebalo da nosi puno značenje, jer je to kočnica u daljem poslovanju.

Pojedini stručnjaci su mišljenja da su najbolja imena za brend ona koja su apstraktna, jer pružaju potpunu slobodu u kreiranju imidža. Drugi ne dijele takvo mišljene, već preferiraju nazive brendova koji su informativnog sadržaja, koji nas uvode u poslovanje kompanije.

Kada se odlučite da vam je potreban naziv brenda, prvo napravite listu ključnih riječi koje vam se dopadaju, a koje su usko povezane sa suštinom vašeg proizvoda ili usluge, dakle poslovanja. Ime brenda bi trebalo da naglasi ključne elemente vašeg poslovanja.

Deskriptivna imena brendova su najstarija klasa imena i najefikasnija, ona prenose suštinu, npr., PayPal ima jedno takvo ime koje jasno govori da se ista kompanija bavi novčanim uplatama i prenosima putem interneta.
Akronimi, za one koji se ne mogu sjetiti, su skraćenice deskriptivnih imena. Lako ih je zapamtiti, ali su oni beživotni, nemaju nikakvo značenje na prvi pogled.

A tu su i izmišljena imena, za njih se odlučujemo kada iscrpimo sve moguće varijante i kombinacije. Jedno takvo izmišljeno ime brenda je Twitter. Na pitanje koja su najbolja izmišljena imena za brend, odgovor je kratak, to su zvučna imena, ona koja ostavljaju određeni utisak i pobuđuju emocije. Naziv Twitter ima taj element, što se potvrdilo i u praksi. Kod odabira imena brenda bitno je da se ono ne sviđa samo vlasniku i njegovim najbližim, već budućim klijentima, dakle ciljanoj grupi.

Dobro ime za brend ne može se smisliti brzo. Agencije koje se time bave traže za svoju uslugu određeno vrijeme. One koje rade na velikom tržištu posao završe za šest nedjelja do šest mjeseci.


Potebno im je vrijeme da ispitaju planove kompanije za koju prave naziv brenda i pripreme strategiju.
Odabiru imena brenda ne pristupaju svi  ozbiljno i odgovorno. Nema idealnog imena brenda koje je zaslužno za uspjeh. Brend čini uspješnim ono što predstavlja. Ako imamo kvalitetno ime i slab brend to nije sjajno, isto je i sa slabim imenom uz jak brend, efekat je isti.

Na još jednu stvar potrebno je obratiti pažnju, a to je provjera spiska brendova zaštićenih žigom. Ako je vaše izabrano ime brenda na spisku, onda smišljajte novo ime za vaš brend. Korisno je da provjerite i da li buduće ime vašeg brenda ima negativnu konotaciju na glavnim stranim jezicima. I kao najvažnije, ne kopirajte neki postojeći brend.
Pri odabiru imena brenda obratite pažnju i na brend arhitekturu.

Tri osnovne brend arhitekture su aktuelne a to su, monolitna, koja koristi ime kompanije za svaki proizvod ili uslugu, zatim kombinovana koja koristi ime proizvoda ili usluge zajedno sa korporativnim imenom, i nezavisna, kod koje su svaki proizvod ili usluga nezavisni od korporativnog imena.

Vlasnici kompanija koji imaju čudna ili smiješna imena brendova su mišljenja da su „ludi" nazivi bolji od bilo kakvih reklama. U smiješnim nazivima prednjače pogrebna društva sa imenima brendova koji su puni crnog humora, kao npr. Finalno utočište, Posljednja suza, Posljednji taksi, Spokoj, Miran san...
Kompanije koje imaju dobro odabrano ime brenda su npr, Ikea, Pepsi, Lego, Reebok, Sony, Amazon, Canon, Oracle.

Naprimjer, naziv Sony je izvedenica latinske riječi sonus što znači zvuk, a i naziv je u slengu za pametnog i naočitog mladića iz Japana iz 1950 - tih godina. Vlasnik Amazona Jeff Bezos je odlučio  da je najbolje za ime kompanije uzeti prvo slovo abecede, što bi značilo da je kompanija uvijek na vrhu liste, i ime najveće rijeke na svijetu, za koju je bio ubijeđen da će mu donijeti veliki uspjeh u poslovanju.

Naziv Lego potiče od danskih riječi „leg got", što u prevodu znači dobra igra.

Izvorno ime Pepsi je bilo Bradovo piće, po izumitelju Kalebu Bradhamu, a tek kasnije je ime dobila po probavnom enzimu pepsinu. Piće je trebalo da da odgovor na probavne probleme.

„Adidas" je dobio ime po osnivaču kompanije Adolfu Dasleru. Njegov nadimak je bio Adi i spajanjem nadimka i prva tri slova prezimena nastalo je ime Adidas.

„Nike" je ime grčke boginje pobjede, a popularni simbol brenda u obliku kvačice je metafora za let do pobjede.
Dakle, svi ovi nazivi i logotipi imaju istu poruku, doći do pobjede i do vrha. 

Kreativna imena brenda osiguravaju međunarodni uspjeh, brzo ulaze u uho, kratka su, lako se izgovaraju i pamte.

Ime brenda je vaš as u poslovanju